PROGRAM DE FUNCTIONARE
LUNI-VINERI ORELE 08.00-16.00
ACTE SI DOCUMENTE NECESARE
1. ALOCATIE DE STAT
1. Cerere (descarca cerere);
2. Certificat de nastere copil (original si copie);
3. Acte de identitate parinti (original si copie);
4. Certificat de casatorie parinti (original si copie);
5. Extras de cont titular cerere (daca se doreste plata alocatiei in cont);
6. In situatia in care copilul s-a nascut in una din tarile membre UE , parintii vor prezenta un document din tara in care copilul este nascut in care se mentioneaza faptul ca familia nu are dreptul la alocatie pentru copil, nu este valabil documentul in care se mentioneaza ca nu au solicitat acest drept in tara respectiva.
7. In situatia in care familia a revenit in tara impreuna cu copilul nascut in strainatate, va prezenta o copie xerox a documentului de identitate pe care l-a avut in tara respectiva, un document de incetare a activitatii desfasurate in tara in care a fost plecat la munca, copie dupa certificatul de nastere al copilului eliberat de tara in care a fost nascut si o declaratie notariala in care sa fie mentionate: perioada de sedere in UE, daca a lucrat sau nu cu contract de munca in UE ( sa fie trecuta perioada), daca a solicitat sau beneficiat de prestatii familiale, daca au avut rezidenta in tara respectiva, daca copilul s-a aflat in intretinerea familieisi dupa caz daca acesta a fost sau nu institutionalizat.
8. Sentinta de divort, sentinta de incredintare minor sau plasament, daca este cazul (original si copie);
9. Dosar cu sina;
In cazuri mai deosebite pot fii solicitate si alte documente.
3. INDEMNIZATIE CRESTERE COPIL
1. Cerere (descarca cerere);
2. C.I. PARINTI COPIL – ORIGINAL SI COPIE;
3. CERTIFICAT NASTERE COPIL – ORIGINAL SI COPIE – IN CAZUL GEMENILOR SE PREZINTA CERTIFICATELE DE NASTERE ALE AMBILOR COPII;
4. CERTIFICATE DE NASTERE AI CELORLALTI COPII – ORIGINAL SI COPIE (unde este cazul);
5. CERTIFICAT DE CASATORIE – ORIGINAL SI COPIE;
6. ADEVERINTA ANGAJATOR- Anexa II (descarca anexa);
7. DECIZIA DE SUSPENDARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA EMISA DE ANGAJATOR
8. ANCHETA SOCIALA PENTRU PARINTII NECASATORITI
9. Copie xerox dupa cererea de suspendare din functie depusa la angajator ( sa fie conform cu originalul si cu stampila firmei)
10. Declaratii parinti (descarca declaratie mama si/sau tata);
11. EXTRAS DE CONT DACA SE DORESTE PRIMIREA BANILOR INTR-UN CONT DE CARD – TITULARUL PRESTATIEI TREBUIE SA FIE TITULARUL CONTULUI;
ALTE DOCUMENTE (daca este cazul);
12. DOSAR CU SINA.
Nota: Toate documentele eliberate de angajator care sunt in copie trebuie sa poarte mentiunea CONFORM CU ORIGINALUL.
4. STIMULENT DE INSERTIE (conform O.U.G. nr.111/2010)
1. Cerere (descarca cerere);
2. C.I. PARINTI COPIL – ORIGINAL SI COPIE;
3. CERTIFICAT NASTERE COPIL – ORIGINAL SI COPIE – IN CAZUL GEMENILOR SE PREZINTA CERTIFICATELE DE NASTERE ALE AMBILOR COPII;
4. CERTIFICATE DE NASTERE AI CELORLALTI COPII – ORIGINAL SI COPIE (unde este cazul);
5. LIVRET DE FAMILIE ( COMPLETAT CU TOTI MEMBRII FAMILIEI ) SAU CERTIFICAT DE CASATORIE – ORIGINAL SI COPIE;
6. ANEXA II completata de angajator, sau DECIZIA DE RELUARE A ACTIVITATII – in cazul in care s-a aflat in concediul pentru cresterea copilului cu varsta pana la 2 ani, si si-a reluat activitatea.
7. ANCHETA SOCIALA PENTRU PARINTII NECASATORITI DE LA AUTORITATEA TUTELARA;
8. EXTRAS DE CONT DACA SE DORESTE PRIMIREA BANILOR INTR-UN CONT DE CARD – TITULARUL PRESTATIEI TREBUIE SA FIE TITULARUL CONTULUI;
9. Declaratii parinti (descarca cerere mama – tata)
10. DOSAR CU SINA;
Nota: Toate documentele eliberate de angajator care sunt in copie trebuie sa poarte mentiunea CONFORM CU ORIGINALUL.
5. INDEMNIZATIE CRESTERE COPIL CU HANDICAP (conform O.U.G. nr.111/2010)
1. Cerere (descarca cerere );
2. Prelungirea deciziei de suspendare a contractului de munca eliberata de catre angajator;
3. Copie hotarare si certificat de incadrare in grad a copilului;
4. In cazul in care copilul este incadrat in grad de handicap grav e necesara o adeverinta din care sa reiasa daca beneficiaza de insotitor sau de indemnizatie pentru handicap grav;
5. Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca beneficiarul nu realizeaza alte venituri impozabile potrivit legii (descarca declaratie);
6. Copie CI/BI mama, tata;
7. Copie certificat de nastere copil;
8. Copie certificat de casatorie;
9. Dosar cu sina;
10. Extras de cont.
Nota: Toate documentele care sunt in copie xerox vor fi insotite de originale.
6. STIMULENTUL EDUCATIONAL (TICHETE SOCIALE PENTRU GRADINITA)
În scopul stimulării participării în învățământul preșcolar a copiilor din familii defavorizate și al creșterii accesului la educație a acestora, prin Legea 248/2015 modificată și completată prin Legea nr.49/2020, se acordă stimulentul educațional sub formă de tichete sociale.
CONDIȚII DE ACORDARE:
În conformitate cu art.2 din legea mai sus amintită, stimulentele educaționale se acordă:
- copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- In cazul in care familia beneficiaza de alocatie pentru sustinerea familiei, stimulentul educational se acorda din oficiu.
- In situatia in care dreptul la alocatia pentru sustinerea familiei inceteaza, va incetea si acordarea stimulentului educational.
- prin excepţie, stimulentul educaţional se acordă şi copiilor aflaţi în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei, respective 530 lei/membru familie.
In aceasta situatie stimulentul educational se acorda pe baza de cerere.
Descarca cererea si declaratia pe propria raspundere
Tichetele au valoarea de 100 lei și se acordă lunar, în perioada septembrie-iunie, cu condiția prezenței zilnice a copiilor la grădiniță, exceptând absențele motivate, care pot fi de 2 feluri:
- Absențe medicale – motivate, pentru care părinții trebuie să aducă scutiri medicale corespunzătoare perioadei în care copiii au lipsit;
- Invoiri – cei mici pot fi învoiți de părinți maximum 3 zile pe lună, cu condiția anunțării cadrelor didactice.
Tichetele sociale pot fi utilizate pentru achiziționarea produselor alimentare, de igienă, a produselor de îmbrăcăminte și/sau a rechizitelor.
7. INDEMNIZATIE LUNARA PENTRU PERSOANE INCADRATE IN GRADUL GRAV DE HANDICAP CU ASISTENT PERSONAL
(Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – art. 42)
1. Cerere si declaratie prin care se solicita acordarea indemnizatiei
2. Copie certificat incadrare in grad de handicap
3. Acord eliberat de Directia Judeteana de Asistenta Sociala si Protectia Drepturilor Copilului Prahova
4. Act identitate al persoanei cu handicap original si copie
5. Act identitate al reprezentantului persoanei cu handicap original si copie
6. Copie cupon pensie al persoanei cu handicap (daca este cazul)
7. EXTRAS DE CONT TITULAR HANDICAP
8. Dosar cu sina
8. DOSAR PENTRU INTERNARE INTR-UN CENTRU REZIDENTIAL
(Hotărâre nr. 430/16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap – art. 6, alin. 4, lit. d, alin. 6, lit. a si c)
1. Cerere formulata de persoana cu handicap sau reprezentantul legal al acesteia
2. Copii ale actelor de identitate ale persoanei cu handicap (certificat nastere, carte/buletin de identitate (Atentie! se va prezenta si originalul), certificat casatorie/sentinta divort/certificat deces sot(ie)
3. Acord scris al persoanei cu handicap (in cazul in care nu s-a institutit curatela)
4. Pentru persoane cu cod handicap 5, 6 – act curatelă
5. Acte de identitate ale apartinatorilor original si copie (sot/sotie, copii, curator)
6. Copie certificat de incadrare in grad de handicap
7. Investigaţii paraclinice (HIV, coprocultură, coproparazitologic, RBW, MRF, referat medical eliberat de medical specialist cu recomandare internare centru de ingrijire si asistenta)
8. Dovada venitului realizat in ultima luna – adeverinta salariat, cupon somaj, adeverinta venit minim garantat, talon pensie, adeverinta venit impozabil (Administratia Finantelor Publice – str. Aurel Vlaicu nr. 22) etc
9. Documente doveditoare ale situaţiei locative – act proprietate imobil, certificat de atestare fiscala – Serviciul Public Finante Locale, Bd. Independentei nr. 16, etc
10. Anchetă socială intocmita de Administratia Serviciilor Sociale Comunitare – Piata Eroilor nr. 1A
11. Dovada eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate
9. AJUTOR INCALZIRE SI SUPLIMENT PENTRU ENERGIE
- ACTE NECESARE INCALZIRE
- INFORMAŢII AJUTOARE PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI ȘI SUPLIMENTE PENTRU ENERGIE
- CERERE INCALZIRE +SUPLIMENT
- Acord prelucrare date cu caracter personal
- Declaratie bunuri
Daca vrei sa completezi formularul pe calculatorul tau, foloseste acest pdf inteligent Cerere-Declaratie pe proprie raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala conform Legii 226/2021.
NUMERELE DE TELEFON ALE INSTITUTIILOR COLABORATOARE
APEL UNIC DE URGENTA: 112
ITM PRAHOVA: 0244 510 372
DGASPC PH: TEL FAX 0244511400,0244/586100
AJPIS PH: TEL 0244/577638
AJOFM PH: 0244/577380
CASA DE PENSII PH: 0244/577406
POLITIE LOCALA: 0726 325 853